Moja kolekcja koncentruje się na artefaktach obrazujących przemiany mediów oraz rozrywki w XIX i XX wieku. Główne sekcje obejmują:
Zabawki optyczne
Urządzenia z XIX i XX wieku, które fascynowały wczesnych odbiorców ruchomymi obrazami i wizualnymi iluzjami. W kolekcji znajdują się fenakistiskopy, zoetropy, taumatropy i inne formy ruchomych obrazów.
Dawne projektory
Historyczne projektory ukazujące przemiany technologii projekcji obrazu w obu stuleciach. Obejmują m.in. latarnie magiczne, ruchome slajdy, slajdy chromotropowe oraz diaskopy z drugiej połowy XX wieku.
Lalki, automaty i sztuczne figury
Mechaniczne figury, lalki trikowe i inne obiekty, a także automaty do gier i ruchomych obrazów, ukazujące połączenie technologii z fascynacją iluzją.
Gry kieszonkowe, magnetyczne i planszowe
Różnorodne gry z XIX i XX wieku, reprezentujące bogatą historię interaktywnej rozrywki. W kolekcji znajdują się gry cierpliwości, łamigłówki, gry kieszonkowe, magnetyczne, planszowe oraz paragrafowe.
Konsole do gier i mikrokomputery
Konsole i mikrokomputery z lat 70. do 90., pochodzące z Europy i USA, wraz z akcesoriami i nośnikami. Kolekcja obejmuje urządzenia takich firm jak Commodore, Amiga, Amstrad, Apple oraz obszerny zbiór związany z Nintendo. Zawiera również kilkadziesiąt kontrolerów do gier z lat 80. i 90.
Każdy z tych artefaktów stanowi unikalne źródło do badań nad historią mediów oraz cenny materiał edukacyjny, przybliżający te zagadnienia szerszej publiczności.
W kwestiach współpracy – zapraszam do kontaktu: jakub {dot} kleczek {at} umk {dot} pl